• - Fri frakt på ordrar över 3000kr -

FÖRETAGSINFORMATION Pärlans Konfektyr AB, Kräftriket 14A, 114 19 Stockholm. Org. nr. 556802-4995

ORDERBEKRÄFTELSE När du slutfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som finns registrerat i våra system. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något är fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss på e-post handla@parlanskonfektyr.se.

PRISER Priser anges i svenska kronor och exkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i butiken utan föregående avisering.

BETALNINGSVILLKOR Fakturan skickas i samband med att varorna lämnar fabriken, standard är 20 betalningsdagar.  

BETALNING Fakturan skickas via e-post till den e-postadress som finns registrerad i vårt system som mailadress för faktura. Anmärkningar på fakturan ska göras senast 10 dagar från fakturans utställelsedatum.

Dröjsmålsränta på 14% debiteras efter förfallodagen. Inga nya leveranser skickas ut vid förfallna fakturor. Levererade varor förblir i Pärlans Konfektyrs ägo tills fakturan är betald i sin helhet. 

FRAKT För frakt tillkommer en kostnad på 200kr. Vid ordrar över 3000kr bjuder vi på frakten.

UPPHÄMTNING Du är såklart välkommen att själv hämta din beställning hos oss i Kräftriket. Du väljer själv det som alternativ i utcheckningen, så hör vi av oss när varorna är klara för upphämtning.

LEVERANSSÄTT Vid leverans av varor använder vi oss i Stockholms innerstad av budfirma. I övriga Sverige skickar vi varor med DHL.

LEVERANSTID Normalt skickar vi varorna från oss inom 3-5 arbetsdagar. Är det några undantag kontaktar vi alltid er. Det går såklart bra att önska beställning till ett särskilt datum, och vi kommer göra vårt bästa, men vi kan inte garantera en specifik leveransdag.

LEVERANS UNDER HÖGTID Under högtider såsom jul och påsk är det många som beställer kola och det är extra högt tryck i kolafabriken. Det innebär att leveranstiden ibland kan behöva förlängas några dagar. Tänk på att vara ute i god tid med era beställningar.

FÖRSENINGAR Vi gör vårt bästa för att leverera snabbt, men tyvärr uppstår ändå förseningar ibland och vi garanterar inte leverans till en viss dag. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har som kund rätt att häva köpet. 

STORA BESTÄLLNINGAR Våra kolor och kolasås är ett hantverk och produktionen är småskalig. Vid högtider så som jul och påsk är efterfrågan extra stor och större beställningar bör läggas i god tid före önskat leveransdatum. Vi förbehåller oss rätten att häva större köp och betala tillbaka pengarna om det är så att vi inte kan leverera.

TILLGÄNGLIGHET Alla varor som saluförs på denna sida ska vid köptillfället finnas tillgängligt. I enstaka fall kan det dock hända att vi inte har möjlighet att leverera de varor som visas som tillgängliga på hemsidan. I dessa fall kontaktar vi dig så snabbt som möjligt. Om produkten av någon anledning inte finns tillgänglig kan vi föreslå en alternativ produkt av motsvarande kvalitet och till motsvarande pris. Det är upp till dig om du vill acceptera den alternativa produkten. Om du inte vill göra det återbetalar vi dig snarast möjligt.

KÄNSLIGA PRODUKTER Våra kolor och kola i choklad är känsliga för fukt och värme/kyla. Det är därför viktigt att våra produkter förvaras och presenteras på rätt sätt. Vi kan inte garantera kvalitén eller hållbarheten om de utsätts för sådant som väldigt hög luftfuktighet, kyla eller värme. 

ÅNGERRÄTT Vi tillämpar inte ångerrätt eller öppet köp.

REKLAMATION Om varubrevet eller paketet har en yttre skada, en vara är defekt, eller om vi har packat fel, kontakta oss på handla@parlanskonfektyr.se.  Ange vad som är fel och ordernummer så får du information om hur du ska gå till väga.

PERSONUPPGIFTER De personuppgifter du lämnar till oss i samband med köp hanteras i enlighet med GDPR. I samband med köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att vi ska kunna behandla din order och genomföra köpet samt att bidra med relevanta uppdateringar kring status på din order. Du har enligt GPDR rätt att få ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

FORCE MAJEURE Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.